Purifi

Van de bron naar de versterking. Buizen, transistoren of klasse D, het vindt hier zijn plekje!
Michel75
My Fi Profiel
My Fi Profiel

vr 03 jan 2020, 23:58

Geert schreef:
di 19 nov 2019, 19:03
Thanks. Ik voel een winterprojectje aankomen.
Ikke benieuwd... er is wel redelijk wat korting mits meerdere eenheden ;)
0 x
Geert
Senior
Senior

zo 05 jan 2020, 09:01

Momenteel nog aan een ander project bezig dat niet wil opschieten, dus de Purifi's staan on hold of ze gaan hier toch maar stof liggen vergaren.

Over hoeveel eenheden spreek je voor een korting? Haalbaar met een groepsaankoop, en zijn er hier geïnteresseerden?
0 x
Michel75
My Fi Profiel
My Fi Profiel

di 07 jan 2020, 20:09

Ik zal hier dan maar wat verder hypothetisch opbouwen... in mijn ideologie liefst een mono opstelling, wat dit wel wat moeilijker/duurder maakt...

Voeding:
Er zijn enkele opties, hypex heeft hier een schakelende voeding voor, de SMPS1200A400 welke ongeveer 220€ per stuk kost.
Ofwel een ringkern transfo... even gekeken bij amplimo, maar ik kon zo direct geen geschikte kandidaat vinden (lees met toch wat reserves).

Purifi modules:
Da’s eindelijk een simpele... 270€/kanaal korting vanaf 4 tot laagste prijs vanaf 6 kanalen: +/- 220€ in dat geval

Buffer:
Tja, bij stereo kun je de purifi eval1 kit kopen, maar mono dus niet. Dan zou je de buffer nc500 kunnen kopen, maar die wordt enkel aangeboden aan professionele audio bouwers, niet aan de doe het zelf community. Enige “betaalbare” optie die ik tot nu toe vond was het Nord Acoustic bord à 270£ :shifty:

https://www.nordacoustics.co.uk/product ... ffer-board

En dan loopt het ineens op met die input bordjes hè
0 x
Michel75
My Fi Profiel
My Fi Profiel

di 07 jan 2020, 20:22

Direct pro’s en contra’s :mrgreen:

De schakelende voedingen zijn niet gekend voor hun betrouwbaarheid. Hypex is wel gekend voor hun service, maar toch... ringkern transformatoren hebben op dat vlak wel hun betrouwbaarheid wel al bewezen. Maar dat zal ietsie pietsie groter worden :think:
0 x
Geert
Senior
Senior

wo 08 jan 2020, 14:22

Mooie volumekorting.

Zelf zat ik eigenlijk ook al aan een voeding moet trafo te denken. Simpele en beproefde technologie, kan niets aan kapot. Eventueel wel te bekijken of er iets te verbeteren valt aan de klassieke diodebrug/condensatorbank setup.

Ik wil er direct een integrated amplifier van maken dus voorzie een DAC board. Afhankelijk v.d. specs heb ik dan mogelijk geen input booster nodig. Een integrated voor de prijs van een eindversterker, dat zou wel mooi zijn.
0 x
Geert
Senior
Senior

zo 12 jan 2020, 10:17

Recente test v.d. versterker en nieuwe speaker unit https://audiophilestyle.com/ca/reviews/ ... view-r866/. De reviewer is behoorlijk onder de indruk.
0 x
Michel75
My Fi Profiel
My Fi Profiel

zo 12 jan 2020, 13:32

Klinkt inderdaad veelbelovend. Het lof is voornamelijk voor de woofer, maar het geheel overtuigt blijkbaar. Knap!

Merci voor de link, had ik nog niet gevonden, die van Amir wel met de test.
0 x
Gydotron
Senior
Senior

ma 13 jan 2020, 18:04

Indien er meerdere mensen de Eigentakt willen bouwen wil ik wel een groepsaankoop organiseren. Op dit moment heb ik al 2 gegadigden. De prijzen die je kan terugvinden zijn dezelfde als ik ze moet inkopen, of om het duidelijk te zeggen, ik verdien er niets op. Ook kan ik informeren bij Hypex (voeding) of er korting is bij een groepsaankoop. Ik wil nog meegeven dat de BTW in Denemarken 25% is en ik ze via de zaak zonder BTW kan inkopen en je zodoende nog eens 4% bespaart.

Mvg Guido
0 x
Michel75
My Fi Profiel
My Fi Profiel

di 14 jan 2020, 20:30

Heel sympathiek Guido! Op dit moment ben ik helemaal nog niet zover om te bestellen. Ik zit met 1 probleem. Once you go Cyrus you never go back... oftewel ik moet eerst eens bedenken/berekenen of dit allemaal wel in een Cyrus kistje past. Mijn vorig project heeft mij al geleerd dat die echt niet zo groot zijn aan de binnenkant :snooty:

Wil ik wel terug zo’n plaatsgebrek project? Qua looks vind ik het echt wel super.

Ik ga nu nog geen bouwstenen kopen om jaren te laten liggen op ‘t schap... wat bij mij echt wel een mogelijkheid blijft :lol:
0 x
Michel75
My Fi Profiel
My Fi Profiel

di 14 jan 2020, 20:35

Die nordacoustic modules blijven echt wel prijzig... naar het schijnt zouden de nc500 evaluation board moeten geschikt zijn als buffer/input board, maar die zijn blijkbaar niet te koop voor hobby Bob :doh:

De nordacoustics hebben wel mooiere componenten aan boord, maar 600€ blijft toch wat geld voor 2 stuks...

En ja, het moet mono bij mij, stereo past gewoon niet in die schoenendoosjes :mrgreen:
0 x
Plaats reactie