Purifi

Van de bron naar de versterking. Buizen, transistoren of klasse D, het vindt hier zijn plekje!
Plaats reactie
Michel75
My Fi Profiel
My Fi Profiel

ma 19 aug 2019, 12:56

Ik dacht dat ik het hier al had zien voorbij komen, maar via de zoekfunctie toch niets gevonden. Bruno Putzeys heeft samen met enkele gasten een nieuw bedrijfje opgestart waarvan nu een nieuwe versterkermodule het eerste wapenfeit is: Purifi.

https://www.purifi-audio.com/
1 x
Gydotron
Senior
Senior

ma 19 aug 2019, 16:54

Ik heb de Purifi versterkers en speakers al mogen beluisteren. De versterker gaan nog een stuk verder dan de N-Core amps, maar ze gaan tevens verder dan mijn Jeff Rowland 725 monoblokken. In de toekomst zal de versterker als bouwpakket te bekomen zijn en maak je voor een prikje een High End versterker. Wat bekend is dat NAD de Eigentakt elektronica gaat gebruiken in hun Master line. Als ik het goed begrepen heb zal ook Lyngdorf de nieuwe versterker-technologie gebruiken. De luidspreker heb ik ook beluisterd, ook hier weer niet normaal, ik dacht direct aan de YG Acoustics Carmel, zo goed zijn ze. Maar ook hier zullen later meer betaalbare producten uit voortvloeien. Vermoedelijk ook op de DIY markt.
Afbeelding
0 x
Michel75
My Fi Profiel
My Fi Profiel

ma 19 aug 2019, 18:59

Qua speakers is er toch enkel nog maar een 16cm? Of mis ik iets? Da’s voor mij toch moeilijk te beoordelen, want dan moet je minstens ‘n passende tweeter zien te vinden en af te stemmen... een ambt op zichzelf, anders deden we het allemaal, niet :shifty:

Beter als de Jeff, da’s straf. Zo wordt het ineens wel heel bereikbaar allemaal inderdaad. Benieuwd wat deze modules moeten kosten, maar voor zover ik weet waren ze enkel voor producenten tot nu toe... en vrij beperkt beschikbaar :think:

Ma dikke merci voor de info, altijd beter uit eerste hand & veel belovend in dit geval, want jij hebt wel al 1 & ander gehoord...
0 x
Gydotron
Senior
Senior

ma 19 aug 2019, 21:15

De speaker die ik beluisterd heb, en die op de foto staan, zijn gecombineerd met een AMT tweeter van Mundorf. In de toekomst zullen de modules beschikbaar zijn voor de DIY markt, maar men wil eerst nog een voeding ontwerpen voordat ze beschikbaar zullen zijn. Ik schat dat je onder de 1000 euro kwijt zal zijn voor een stereo versterker, ik bedoel, de modules, voeding, kastje, aansluitmateriaal, .....
0 x
Plaats reactie