Versterkerupgrade - graag suggesties

Van de bron naar de versterking. Buizen, transistoren of klasse D, het vindt hier zijn plekje!
stefk
High End Sponsor
High End Sponsor

di 23 feb 2016, 16:31

Wilt Naim echt beter zijn dan je Lfd, dan gaat het ook centen kosten (nieuw dan).
Beiden hebben een grote betrokkenheid en zijn vloeiend.
Zoals je zelf schrijft, ga je daar mss te snel aan voorbij versus het gebruiksgemak bij een all in one.

Ik had een Primaluna dialogue one met Genalex KT77 buizen ipv EL34

Nu speel ik met een Moon 340i, opgelet niet de nieuwe neo 340i maar de vorige reeks

Ik zou Moon ook een kans geven, en zeker de 340i waar een ingebouwde dac in kan ... moesten centen meespelen hé :)
0 x
Gr
Stef

Arno said: "Music is the dope"
Lucky
High End Sponsor
High End Sponsor

wo 24 feb 2016, 09:30

Waarom eens niet gaan luisteren naar de ASR emitter van Gydotron, die hier elders op 't forum te koop staat? De enkele keren dat ik ASR gehoord heb vond ik dat echt goed klinken.
0 x
You will never find any joy in anything where every single part has come from the lowest bidder. (Jeremy Clarkson)
stefk
High End Sponsor
High End Sponsor

wo 24 feb 2016, 09:54

Lucky schreef:Waarom eens niet gaan luisteren naar de ASR emitter van Gydotron, die hier elders op 't forum te koop staat? De enkele keren dat ik ASR gehoord heb vond ik dat echt goed klinken.
Ik zou zeker de Norma ook meepikken ...
0 x
Gr
Stef

Arno said: "Music is the dope"
Soxwox
Newbie
Newbie

wo 24 feb 2016, 21:03

Moon ken ik, maar heb ik nooit gehoord. Het ziet er zeker niet slecht uit, en de reviews die ik ooit las, waren doorgaans ook heel positief.

ASR moet ook best wel fantastisch zijn, maar of ik die thuis verkocht krijg (en wil krijgen), is nog de vraag. Twee modules van 50 kilo samen... slik...

Norma ken ik dan weer niet, maar die IPA 140 ziet er al niet slecht uit... ook niet op papier ;-)

Grtn
Pieter
0 x
Lucky
High End Sponsor
High End Sponsor

do 25 feb 2016, 12:07

Soxwox schreef:ASR moet ook best wel fantastisch zijn, maar of ik die thuis verkocht krijg (en wil krijgen), is nog de vraag. Twee modules van 50 kilo samen... slik...
't Is blijkbaar vooral het voedingsgedeelte dat doorweegt. De versterker zelf blijft onder de 20 kilo. Nog stevig, maar toch al doenbaar. En bekijk ook de voordelen: moeder de vrouw gaat niet zo snel je spullen verplaatsen ;)
0 x
You will never find any joy in anything where every single part has come from the lowest bidder. (Jeremy Clarkson)
Soxwox
Newbie
Newbie

vr 26 feb 2016, 13:14

Lucky schreef:
Soxwox schreef:ASR moet ook best wel fantastisch zijn, maar of ik die thuis verkocht krijg (en wil krijgen), is nog de vraag. Twee modules van 50 kilo samen... slik...
't Is blijkbaar vooral het voedingsgedeelte dat doorweegt. De versterker zelf blijft onder de 20 kilo. Nog stevig, maar toch al doenbaar. En bekijk ook de voordelen: moeder de vrouw gaat niet zo snel je spullen verplaatsen ;)
Hoch, nu begeef je je op glad ijs... 8-)
Ten eerste: zij mag sowieso niet aan mijn spullen zitten (belangrijkste message hier)
Ten tweede: als ik zelf moet sleuren... ook niet leuk, maar ben ik niet van plan (één keer sleuren, dan opstellen)
Ten derde: die voeding, die moet ook ergens staan hé. En ik weet niet wat mijn 'meubelke' (laag tv-meubel met kastruimte; geen hifi-rack, want dat vinden wij sowieso niet zo mooi)kan dragen... en hoeveel 'lucht/adem' het apparaat nodig heeft.

Maar de hoofdmodule vind ik er persoonlijk wel leuk uitzien.
0 x
Soxwox
Newbie
Newbie

di 26 feb 2019, 10:21

En kijk... hier zijn we weer, drie jaar later :-)
Beste medeforumleden, ik wil nog eens op dit thema inpikken... de honger naar de nieuwe eindversterker is groot, de interesse om daadwerkelijk te upgraden ook... de centen liggen klaar...

Nog eens recapituleren: mijn huidige geïntegreerde versterker (LFD LE Zero Mk II Silver Signature) speelt heel mooi en organisch, maar ik mis wat controle bij complexere stukken (bijv. klassiek groot symfonisch werk). Daarom de upgrade.
Partner in crime is de T+A Dac 8 DSD: zeer goede dac met kwalitatieve voorversterking, die nu weliswaar (de voorversterking) uitgeschakeld is (dat zou vodden geven met de geïntegreerde versterker). Met de nieuwe eindbak kan ik dan wél die voorversterking gaan gebruiken...

Budget is maximum 5.000 EUR. Nieuw of jonge tweedehands (ex-demo b.v.). Mogelijke kandidaten zijn momenteel:
- Simaudio Moon 760a (bij Van Duppen in NL - ex-demo aan 5000 EUR)
- ATC P2: krijgt eerder lovende kritieken, maar al bij al toch weinig info over te vinden

Ooit stond er een Accuphase P4200 te koop... die kans heb ik jammer laten schieten.
Suggesties? Laat maar komen.

Grtn
Pieter
0 x
Koroduga
Junior
Junior

di 26 feb 2019, 19:20

Parasound A21+
1 x
Koroduga
Plaats reactie