Ik zoek een DVD speler met shuffle en resume voor CD-RW MP3

Alles wat de digitale bronnen aangaat! CD-spelers, SACD-spelers, loopwerken, DAC's enzovoort.
BigLJohn
Newbie
Newbie

zo 14 jul 2019, 18:09

Een goedendag allemaal. Ik zoek een DVD-CD speler van een bepaald goed merk en type die niet alleen een MP3 CD-RW kan afspelen, maar ook een shuffle en resume functie voor die MP3 heeft. Die shuffle functie kan eventueel vervallen, maar resume is een absolute must.

Ter verduidelijking nog even; Resume betekent dat je een DVD of MP3 (in mijn geval) laat stoppen, en dat je de DVD speler na bijvoorbeeld een dag weer aanzet. Dan moet hij beginnen te spelen op het punt alwaar je er de vorige dag mee opgehouden bent.

Shuffle, soms een onderdeel van de zogenaamde Random Play, biedt je de mogelijkheid om de DVD speler, zelf de volgorde te laten kiezen van wat voor nummer er afgespeeld gaat worden.

Ik hoop dat jullie mij vooruit kunnen helpen. Op het internet, bij verkoop-advertenties van webwinkels, wordt wel gesproken over random play en resume, maar dit alleen als het over DVD films gaat. Nooit over specifieke MP3 functies. Andere forums wisten er geen raad mee. Zelfs de winkel waar wij kopen (BCC) durfde mij geen DVD speler aan te bevelen omdat men er niet zeker van was dat hun DVD CD spelers voornoemde eigenschappen hadden. Mogelijk heeft iemand van jullie een DVD speler van een bepaald merk die wel die eigenschappen heeft die ik zoek.
0 x
Lucky
High End Sponsor
High End Sponsor

ma 15 jul 2019, 07:18

Hier te huize staat een vrij goedkope Sony Blu Ray speler. Resume play doet die zeker bij dvd’s.
Cdrw wordt aanvaard, en hij zou mp3 kunnen spelen. Maar dat laatste heb ik nooit getest.

Als ik aanneem dat je mp3 ceedeetjes gebruikt om zoveel mogelijk muziek op een compacte plaats te hebben, zou ik je eerder suggereren de hele boel op een harde schijf te kopiëren en een streamertje te gebruiken voor audio. Zelfs bij erg goedkope oplossingen is er Resume en Shuffle à volonté.
0 x
You will never find any joy in anything where every single part has come from the lowest bidder. (Jeremy Clarkson)
rovara
High End Sponsor
High End Sponsor

ma 15 jul 2019, 10:42

Ik heb een Cambridge CXU . Die heeft de gevraagde kenmerken . ( shuffle via de blauwe knop op de afstandsbediening ) . Uitermate tevreden over de klankkwaliteit . Het is een allesspeler .

Maar hij zou niet meer in productie zijn . Nog wel de Cambidge CXN . Die is iets minder duur . Maar die heeft één Wolfson Dac aan boord . De CXU wel vijf . Geen idee of dat veel uitmaakt en of dat een invloed heeft op de gevraagde kenmerken .
0 x
BigLJohn
Newbie
Newbie

ma 15 jul 2019, 13:59

Rovara; bedankt voor je bijdrage. De Cambridge CXU is nog steeds te koop (in Nederland), maar kost wel eventjes zo'n €800,-. Voor de liefhebber met een hele dikke portemonnee geen bezwaar natuurlijk. Ik wacht nog even verdere reacties af.
0 x
BigLJohn
Newbie
Newbie

ma 15 jul 2019, 14:02

Lucky, ook bedankt voor je bijdrage. Wat voor typenummer heeft jouw Sony blue ray speler ? Misschien kan ik daar verder mee zoeken.
0 x
Michel75
My Fi Profiel
My Fi Profiel

ma 15 jul 2019, 20:13

Big J, ik zou eerder wat doen met zijn andere voorstel: raspberry pi wat hocus pocus erop, schijf eraan of een memory Card, een DAC hoedje erop en spelen maar zolang en zoveel je wilt... :idea:

Kostprijs: praktisch evenveel als een tweedehandse cd speler misschien zelfs minder als je tweedehands zoekt, er is net een nieuwe versie uit van het besje en genoeg mensen die steeds het laatste nieuwe willen ;)
0 x
BigLJohn
Newbie
Newbie

ma 15 jul 2019, 20:56

Michel 75; Ik ben al een man op leeftijd (71), en kan met veel moderne technieken overweg. Maar een begrip als Raspberry….Is dat een WiFi verbinding dat via de router loopt net als mijn internetradio ? Hoe werkt en gaat dit alles nu precies ? Voor zover ik op het net kan vinden moet ik dan in ieder geval twee printplaten hebben en software installeren.
0 x
Lucky
High End Sponsor
High End Sponsor

ma 15 jul 2019, 22:49

BigLJohn schreef:
ma 15 jul 2019, 14:02
Lucky, ook bedankt voor je bijdrage. Wat voor typenummer heeft jouw Sony blue ray speler ? Misschien kan ik daar verder mee zoeken.
Sony bdp s5200.
0 x
You will never find any joy in anything where every single part has come from the lowest bidder. (Jeremy Clarkson)
problemchild
High End Sponsor
High End Sponsor

ma 15 jul 2019, 23:11

Ik heb thuis een toestel dat net doet wat jij verlangt.
Dvd/cd/mp3/...en sacd...

Volgende week post ik je de precieze info,het is een Pioneer .

Maar het toestel doet perfect wat jij beschrijft,

Ik ben uit het Antwerpse,je bent welkom om te testen !*

Niks serieus ,gewoon testen ,en als je wil pintje pakken of koffie slurpen!

Ik verkoop het niet,maar je moet naar zulke toestellen op zoek voor je oplossing.

Iets anders:wat jou muzikale voorkeur?

Breng mee en we zien wel😀
0 x
Michel75
My Fi Profiel
My Fi Profiel

di 16 jul 2019, 13:08

Bovenstaande opties zijn natuurlijk eenvoudiger, wat ik bedoelde is zoals deze link

https://www.hifiberry.com/blog/new-guid ... r-gawrych/

Ik heb een ander pad bewandeld, maar soortgelijk.
0 x
Plaats reactie