Creek DAC/CD speler

Alles wat de digitale bronnen aangaat! CD-spelers, SACD-spelers, loopwerken, DAC's enzovoort.
Roger666
Newbie
Newbie

di 10 okt 2017, 14:33

Ik ontving enkele dagen geleden de tweedehandse maar quasi nieuwe Creek Evolution 50 DAC/CD speler.
Na alles aan te sluiten merk ik dat de volumeknop van de versterker een stuk hoger moet in vergelijking met voordien. De verbinding van mijn Sony TV, geen state of the art TV maar gewoon een goeie basic TV verliep voordien van de hoofdtelefoonuitgang (jack) naar de AV- ingang van de versterker (RCA cinch) Nu is deze via een optische kabel met de DAC verbonden. Ik heb de indruk dat de klank voordien beter was...of beeld ik mij dat in?
De vroegere Sony DVD/CD speler die vroeger hoofdzakelijk als CD speler gebruikt werd en zeker niet slecht klonk was via RCA cinch kabels verbonden met de CD- ingang van de versterker en nu via coax kabel met de DAC. Ik merk dat ik in tegenstelling tot vroeger op die speler enkel CD's kan beluisteren als ook de TV ingeschakeld is. Is het mogelijk om met deze speler via de DAC toch CD's te beluisteren zonder dat de TV ingeschakeld is? (alleen al om bij wijze van test het verschil te horen met de CD speler van de DAC.) Alvast bedankt voor eventuele tips en duiding.
0 x
Plaats reactie