Trigger out

Al wat niet onder één van de andere forums zou passen, maar toch over audio gaat kan je hier kwijt... Heb je bijvoorbeeld een digitaal versterkende platenspeler ontdekt die het uitstekend doet als luidsprekerplatform? Post het hier!
Plaats reactie
Dim
Forum Guru
Forum Guru
Contacteer:

do 09 jan 2020, 18:34

Dag lieve mensen :mrgreen:

mijne pre amp heeft twee trigger outs (12V).

Afbeelding

De eindversterkers hebben elk een zgn remote power trigger. Ik heb er zo 6 stuks en zou nu graag 12v trigger gaan gebruiken om die versterkers op te starten of in slaapmodus te leggen.

Afbeelding

Ik zou daarvoor de trigger van de pre-amp, via een mono jack moeten aansluiten aan een relais, die op z'n beurt dan de pinnekes van de remote power trigger op de versterkers in gesloten of open toestand zetten.

Ik moet dus op zoek naar een 12v relais, een paar 3-polige phoenix connectors en 1/8 mono jack(s).

Ik vond een schema voor de bediening van 1 amp:

Afbeelding

maar bon mijn vraagjes nu:

* gebruik ik een enkele trigger out naar de 6 amps of beter 2 trigger outs naar elk 3 amps? - en hoe mag/kan ik die best verbinden op het relais dan? of gewoon eentje solderen en dan met wago klemmeken ofzo de rest verbinden? that ok?
* wat soort relais moet ik hier aanschaffen om die 6 of 2*3 amps te kunnen bedienen? Ik zie dat je er hebt op een soort sokkeltje ook, waaraan je dan de draadjes gewoon in vastschroeft?
*iemand een leuk idee om dat wat properkes af te werken ofzo?

Mijn dank voor de tips/hulp is groot ! ;)
0 x
Michel75
My Fi Profiel
My Fi Profiel

vr 10 jan 2020, 00:06

Dim schreef:
do 09 jan 2020, 18:34
Dag lieve mensen :mrgreen:
Ik word weer gediscrimineerd :shifty:

Relais met schuivertjes is even proper in mijn ogen, kun je mooi met krimpkous afwerken. Samen in een doosje met de voeding. Easy does it? :think:
0 x
Lucky
High End Sponsor
High End Sponsor

vr 10 jan 2020, 06:43

Ik heb even in de handleiding van je versterker gekeken.
Je moet gewoon het contact openen om de versterker uit sleep modus te halen.
Met zulk een relais lukt dat wel
https://www.conrad.be/p/finder-22239012 ... uks-506065
Ik zie geen probleem om dat voor de 6 versterkers ineens te doen.

Maar het is wel een hoop gedoe, want als ik het goed begrijp heeft je versterker geen standbyfunctie. Als dat zo is kan je evengoed de stopcontacten schakelen waar je versterkers ingeplugd zijn, en dat scheelt het gedoe met die extra draadjes naar de versterkers.

Nog eenvoudiger: een stekkerblok met triggeringang:https://www.vocomo.de/de/Profi-Steckdos ... -TSL6.html. Het gemak dient de mens, nietwaar?
0 x
You will never find any joy in anything where every single part has come from the lowest bidder. (Jeremy Clarkson)
Dim
Forum Guru
Forum Guru
Contacteer:

vr 10 jan 2020, 08:23

got it, thx Lucky! (en Mich ook ja :mrgreen: )
0 x
Lucky
High End Sponsor
High End Sponsor

vr 17 jan 2020, 20:50

Is ‘t gelukt?
0 x
You will never find any joy in anything where every single part has come from the lowest bidder. (Jeremy Clarkson)
Dim
Forum Guru
Forum Guru
Contacteer:

za 18 jan 2020, 12:19

Lucky schreef:
vr 17 jan 2020, 20:50
Is ‘t gelukt?
not yet - klodden nog niet geleverd omdat de kabel die ik erbij had besteld om de xlr's te maken niet op stock was - wellicht next week ergens, i hope...
0 x
Plaats reactie