t 'Is maar een vloerkleed ...

Plaats reactie
KejoKara
Senior
Senior

vr 09 nov 2018, 17:04

Vandaag mijn vloerkleed moeten verwijderen ... hondje ziek, ongelukjes op de mat.
Vaak zijn we met akoestische aanpassingen bezig, metingen enz ... kan allemaal erg hoog in de kosten gaan lopen, maar hoe belangrijk en welk resultaat men al kan bekomen door eenvoudige ingrepen te doen, (basisakoestiek noem ik dat) heb ik vandaag nog eens gemerkt.
Vloerkleed weg dus ... maar de goede klank is meteen ook ver zoek ... i.p.v. een strak en warm geluid is het nu allemaal wat killer en scherper geworden, de invloed van akoestiek is hier duidelijk te merken.
Hopelijk kunnen de vloerkleden snel weer terug op hun plaats worden gelegd.
Ik ben er van overtuigd dat er nog winst valt te behalen, zou alleen Guido eens moeten hier krijgen om wat metingen te verrichten. ;)
0 x
Lucky
High End Sponsor
High End Sponsor

ma 12 nov 2018, 08:42

Een tapijt betekent ineens redelijk veel m² aan akoestiekaanpassing, en dan nog vlak voor de speakers, neem ik aan.
Logisch he dat het mega anders klinkt.
0 x
You will never find any joy in anything where every single part has come from the lowest bidder. (Jeremy Clarkson)
KejoKara
Senior
Senior

ma 12 nov 2018, 14:10

Zo'n 8,32m², maar de dikte stelt uiteindelijk toch niet zoveel voor ook al gaat het over hoogpolige tapijten.
Maar, uiteindelijk moet men toch vaststellen dat men ook met eenvoudige ingrepen tot mooie resultaten kan komen.
0 x
problemchild
High End Sponsor
High End Sponsor

ma 12 nov 2018, 14:21

Tapijt allemaal goed en wel,maar is de hond al wat aan de beterhand?

Bezorgde groeten!
0 x
KejoKara
Senior
Senior

ma 12 nov 2018, 15:41

problemchild schreef:Tapijt allemaal goed en wel,maar is de hond al wat aan de beterhand?
Bezorgde groeten!
Erg attent van je, bedankt.

Dierenarts weet nog niet precies wat er juist aan de hand is.
Finesse (Nesse) dronk de laatste tijd veel meer en zeurde af en toe, verder geen klachten.
Bloedonderzoek was negatief, echo liet een baarmoeder zien die niks ernstig laat vermoeden, wel wat opgezet, niks om direct conclusies te trekken of zorgen over te maken.
Antibiotica gestart en maagbeschermer. Een paar dagen ging dit goed, nadien braakte ze plots alles uit.
Extra maagbeschermer zorgde ervoor dat ze de antibiotica terug kon verdragen, tot gisteren ... opgezette harde buik, niet elke maaltijd willen nuttigen ... ik verwacht elke moment telefoon van de dierenarts voor verder overleg.
0 x
problemchild
High End Sponsor
High End Sponsor

ma 12 nov 2018, 16:34

Zeer jammer dat te horen...

Onlangs onze 13 jarige kater moeten afgeven.
Die dronk ook enorm veel,at bij a niet meer.
Was ook zeer verzwakt,raakte bijwijlen bijna niet meer vooruit...dus ook niet tot aan de kattenbak ...

Bloedonderzoek bij hem wees uit dat het suikerziekte was,hetgeen bijna hopeloos is om te behandelen.(insuline om de 12h,en zeer regelmatig terug op controle)
We durfden hem eigenlijk ook niet meer buiten laten gezien zijn toestand,dus dat beperkte dan ook nog eens zijn vrijheid.

Eigen onderzoek(internet) wees uit dat veel katten suikerziek zijn.Grootste oorzaak is blijkbaar droge voeding.Beter is voeding met hoog vleesgehalte te geven.

We hebben het nog enige weken aanzien,maar uiteindelijk besloten hem te laten inslapen...je huisdier zo achteruit zien gaan en weten dat het enkel erger wordt ,niet betert deed ons de knoop doorhakken.

Ik hoop dat het allemaal goed komt met je hond,het blijft uiteindelijk een volwaardig lid van je gezin waar je het best mogelijke voor wil!
0 x
KejoKara
Senior
Senior

ma 12 nov 2018, 19:20

Even off topic, maar dat zullen de mods wel door de vingers zien hoop ik.

Tsja, "afgeven" hoort erbij.
Geen prettig iets, maar een ziek dier helpen is de verdomde plicht van iedere diereigenaar.
De laatste stap zetten is het laatste wat men kan doen, wat zeg ik ... moet doen.
Buiten mijn eerste hond, Kaya, een dobermann door omstandigheden bij de dierenarts gestorven zijn mijn andere honden hier bij mij gestorven, bouviers Rahnee, Zhayenne, Hille en Djarra, allemaal heeft de dierenarts ze hier in hun eigen vertrouwde omgeving uit hun leiden verlost.

Maar zo ver zijn we nu nog niet, dierenartsen hebben vandaag alles nog eens bekeken, er is een mogelijkheid dat Nesse, hoe gek het ook klinkt, reageert op de maagbeschermers.
Ben dan ook per direct gestopt met toedienen, ze krijgt nu alleen nog antibiotica.
Paar dagen beoordelen en dan terug consult bij dierenarts.
0 x
Plaats reactie