Het is momenteel za 19 Apr 2014, 07:58

ANALOOG

Hebben jullie nog een cassettedeck?

Alles wat analoog betreft! Draaitafels, armen, elementen, tapedecks, you name it!

Re: Hebben jullie nog een cassettedeck?

Berichtdoor point7 » wo 11 Jul 2012, 18:25

Ik heb vroeger mijn cassettedecks veel gebruikt. Het waren gewone modellen. Niets speciaals. Eentje van Pioneer en een topmodel FC-566 van Philips uit die tijd.
Ik gebruikte die vooral voor radio opnames zoals DJ mixen van Technoville op Studio Brussel.

Vanaf 1999 heb ik deze vervangen door 2 MiniDisk spelers (Kenwood DMF-3020 en Sony MDS-JE530). Die heb ik dan een paar jaar gehad en dan gestopt met radio opnames.
Squeezebox Touch + SBooster BOTW -> Burson Audio DAC DA160 -> Rudistor RPX-35 headphone amp -> Philips X1/V-Moda LP2 koptelefoons
http://www.last.fm/user/point7
Gebruikers-avatar
point7
Junior
Junior

Berichtdoor Gie663 » wo 11 Jul 2012, 19:38

Afbeelding

Tot begin dit jaar stond dit exemplaar nog stof te verzamelen op zolder, maar dan is hij verhuisd naar het containerpark. Ooit gekocht door mijn vader ergens in de jaren 70 heb ik er heel wat platen van de uitleendiscotheek mee opgenomen. Die oude cassettes speel ik nu soms nog met een draagbare radiocd tot deze ook één na één in de prullenmand verdwijnen. Serieuze audio-opnamen maak ik nu met een Sony-minidisk.
Niets is voor altijd.
Gebruikers-avatar
Gie663
Puppy
Puppy

Berichtdoor Pascal_ES » zo 21 Jul 2013, 14:46

Hallo,

Mijn cassettedecks door de jaren heen.

Eind jaren 70: Nordmende cassetterecorder (eigenlijk nog van mijn ouders).

1983: Philips mono radiorecorder.

1987: Philips stereo radiorecorder.

1988: Philips cd-soundmachine met cassette bovenaan.

1990: Philips midiketen met dubbele cassettedeck waarmee je aan dubbele snelheid cassettes kon kopiëren. Dit had wel een duidelijke kwaliteitsverlies.

Midden jaren 90: Sony TC-K 808 ES
Ik heb eerst een hele tijd getwijfeld. Het was de periode dat DCC juist ten onder was gegaan en je had de keuze uit DAT, minidisc en cassette.

DAT werd door consumenten maar zeer weinig gekocht. Minidisk had meer succes en de cassette was over zijn hoogtepunt heen.
Toch heb ik voor cassette gekozen. Ik had namelijk nog een 100 tal cassettes.

Dit was de beste cassettedeck die ik ooit had. Met dolby S, zoeksysteem, prachtig display, enz.
Alles kon je instellen en werd elektronisch geregeld. Zelfs het openen van de cassettedeur gebeurde met een motor.

En toen ging hij op een dag stuk. Een herstelling was zeer duur.
Eerst had ik het zelf eens bekeken, maar ik heb het alleen maar erger gemaakt : (

Ik geloof dat ik nog een aantal componentjes gebruikt heb in wat elektronika projectjes die ik toen maakte.

Later toen nieuwe cassettedecks nog moeilijk te vinden waren, heb ik een Yamaha KX-W321 gekocht met de intentie om al mijn cassettes op computer over te zetten en de deck daarna te verkopen.
Sinds kort is het met de opname deck van de Yamaha ook misgegaan. Bij de autoreverse blokeerde de roterende kop.
Met de playback deck ga ik nog wat cassetjes overzetten. Daarna weet ik niet goed meer of het wel zin heeft deze cassettedeck nog te verkopen.

Ik heb er allessinds veel plezier aan gehad.

En o ja… de mahonie houten zijpanelen van mijn ES deck heb ik nog.
Ik heb ze nooit gebruikt. Mijn andere ES componenten hadden deze panelen namelijk niet.
Daarom heb ik de houten zij-panelen van mijn ES-deck er ook maar afgelaten. Maar ik heb ze nog steeds.
Gebruikers-avatar
Pascal_ES
Newbie
Newbie

Vorige

Terug naar ANALOOG