Welke streaming audio services gebruiken jullie ?

Alles wat de digitale bronnen aangaat! CD-spelers, SACD-spelers, loopwerken, DAC's enzovoort.
problemchild
High End Sponsor
High End Sponsor

vr 28 jun 2019, 15:11

Nog eens even opdiepen wegens relevant ten huize PC :)

Ik weet dat er hier een aantal Deezer en Spotifier gebruikers zitten,en mss ook die de 2 (of meer) hebben vergeleken.
Mij gaat het nu even niet echt om de geluidskwaliteit dan,maar om het aanbod.
Zit er een noemenswaardig verschil in het aanbod,vind je bvb meer albums artiesten alternative muziek bij dienst x of loopt dat wat gelijk?

Net gemerkt,de gratis spotify proefabo kan ik niet linken aan mijn sonos (hetgeen toch de bedoeling is hier).

Bvb als ik in het gratis abo van spotify bvb Gojira zoek,krijg ik niet zo heel veel albums te zien...komen ze wel tevoorschijn bij betalend abo?
Maw is gratis beperkter in aanbod ook?
Of krijg je sowieso maar een beperkt aanbod uit het gamma?

Ervaringen hiermee iemand?
Alvast bedankt!

Greetz&Cheerz
0 x
Michel75
My Fi Profiel
My Fi Profiel

vr 28 jun 2019, 18:17

Ik heb nu een proefabonnement van spotify en moet zeggen: dat is toch wel compleet ja. Zelfs minder gekende groepen vlot teruggevonden Jason Rawhead om er 1 te noemen :dance:
0 x
stefk
High End Sponsor
High End Sponsor

vr 28 jun 2019, 19:04

Hey Geert

Wat Spotify heeft is gigantisch, maar soms ook weer niet. :)

kMerk toch regelmatig dat de beginperiode van een groep ontbreekt uit vervlogen tijden. Zeker van jaar 0 tot eind 80.
Dat heeft te maken met tfeit of er al dan niet een digitale versie bestaat, of welke (digitale) albums er uiteindelijk in de back catalogue zitten.
Vaak werden die allereerste platen op een klein obscuur label uitgebracht.

Goed voorbeeld is The Stooges, daarvan staan enkel de Remasters in Spotify (dacht ik)

tBlijft heel gemakkelijk en ideaal als je opgroeiende tieners hebt, abo is 15 euro en je kan er 5 accounts aan linken (bij Deezer ook hoor)
1 x
Gr
Stef

Arno said: "Music is the dope"
problemchild
High End Sponsor
High End Sponsor

za 29 jun 2019, 17:09

Dus eigenlijk hebben jullie ook geen voorkeur voor een welbepaalde streamingdienst voor een welbepaalde reden?
Bvb Deezer omdat deze meer alternatieve albums aan boord heeft (om maar iets te zeggen)
Spotify is de meest uitgebreide ?

Iemand al eens bandcamp stream geprobeerd?
Lijkt me ook wel ferm om nieuwe underground artiesten te leren kennen!
0 x
Dim
Forum Guru
Forum Guru
Contacteer:

zo 30 jun 2019, 15:21

Hier is't Tidal nog altijd omwille van, euhm, veel filmmuziek en flac - that's it ;)
0 x
Plaats reactie